Elektrikář - silnoproud
Charakteristika přípravy v oboru
Žáci rozlišují při práci různá bezpečnostní a kvalitativní specifika pro nízké, vysoké a velmi vysoké napěťové a výkonové úrovně. Naučí se připojovat, opravovat a udržovat elektrické přístroje, stroje a zařízení především v oblasti vysokého a velmi vysokého napětí. Provádějí v elektrorozvodné síti elektrické instalace, připojují, kontrolují, zkoušejí a měří elektrospotřebiče, elektrické přístroje a součástky.
Pro vzdělávání v tomto oboru jsou významné vyučovací předměty (vzdělávací oblasti) základní školy: Matematika, Fyzika, Praktické činnosti
Učivo uvedených předmětů je důležité pro tento obor a bude na střední škole rozvíjeno a prohlubováno.
Podmínky pro přijetí ke vzdělávání
- splnění povinné školní docházky nebo úspěšné ukončení základního vzdělávání
- splnění kritérií přijímacího řízení stanovených ředitelem školy pro příslušný školní rok
- dodání stanovené dokumentace uchazečem v souladu § 60 zákona 561/2004 v platném znění, a uzavření smlouvy o vzdělávání
- splnění podmínek zdravotní způsobilosti ve smyslu ,,Nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání“ /211/2010/ ( k posouzení zdravotního stavu uchazeče je kompetentní příslušný registrovaný praktický lékař žáka s ohledem na požadavky oboru).
Praktická část vyučování
Vzhledem k tomu, že praktické vyučování probíhá u soukromých subjektů, škola nezajišťuje vyučování pro žáky se zdravotním postižením, tělesným, mentálním, zrakovým, sluchovým.
Uplatnění absolventů v oboru
Absolventi se uplatní při výkonu povolání elektrikář, především se zaměřením na silnoproud a v dalších příbuzných povoláních, ve výrobních i nevýrobních organizacích a všude tam, kde je nutné odborné zajištění údržby a provozu elektrických zařízení.
Elektrikář - silnoproud - přehled předmětů v jednotlivých ročnících
26-51-H/02 ELEKTRIKÁŘ - SILNOPROUD |
|||||
|
1. ročník |
2.ročník |
3.ročník |
Celkem |
|
ČJL |
Český jazyk a literatura |
2 |
2 |
1 |
5 |
AJ |
Anglický jazyk |
2 |
2 |
2 |
6 |
SN |
Společenskovědní nauka |
1 |
1 |
1 |
3 |
F |
Fyzika |
1 |
1 |
1 |
3 |
CHE |
Chemie |
0,5 |
0 |
0 |
0,5 |
ZEK |
Základy ekologie |
0,5 |
0 |
0 |
0,5 |
M |
Matematika |
2 |
2 |
1 |
5 |
TV |
Tělesná výchova |
1 |
1 |
1 |
3 |
PSP |
Práce s počítačem |
1 |
1 |
1 |
3 |
EK |
Ekonomika |
0 |
0 |
2 |
2 |
TD |
Technická dokumentace |
1 |
1 |
0 |
2 |
ZE |
Základy elektrotechniky |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEC |
Technologie |
1 |
1 |
0 |
2 |
EM |
Elektrická měření |
0 |
1 |
0 |
1 |
E |
Elektronika |
0 |
2 |
0 |
2 |
RZ |
Rozvodná zařízení |
0 |
0 |
3 |
3 |
UE |
Užití elektrické energie |
0 |
0 |
2 |
2 |
OV |
Odborný výcvik |
15 |
17,5 |
17,5 |
50 |
Onemocnění nebo zdravotní obtíže pro účely stanovení podmínek zdravotní způsobilosti uchazeče ke vzdělávání. Informace určená zejména pro lékaře schvalující zdravotní způsobilost:
Prognosticky závažné poruchy vidění, zorného pole nebo barvocitu v případě činností s vysokými nároky na zrak nebo činností vyžadujících prostorové vidění v případě, že je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.
Prognosticky závažné a nekompenzované formy epilepsie a epileptických syndromů a kolapsové stavy, týká se činností ve výškách, s motorovou mechanizací, s rotujícími stroji, nářadím nebo zařízením nebo činností, při kterých nelze vyloučit ohrožení zdraví, a je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.
Prognosticky závažná onemocnění horních končetin znemožňující jemnou motoriku a koordinaci pohybů v případě, že je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.